piątek, 16 marca 2012

16/03 - Wiosennie + przepis na małe co nieco ;)



Już jakiś czas temu kupiłam na wyprzedaży spodnie z eko skóry w Terranovej. Cena była na tyle okazyjna, że skusiłam się na ich zakup, chociaż wiedziałam, że mogą być troszkę niewygodne. Nie myliłam się. Schylanie się w tych spodniach jest wielkim wyczynem ;) Ale co tam grunt, że są śliczne! Zestawiłam je z miętową koszulą oraz różowymi bucikami i kopertówką. Chciałam, żeby było świeżo, kolorowo i wiosennie. Mam nadzieję, że mi się udało.


Postanowiłam, że podzielę się z Wami moim przepisem na pyszne kebaby, które dzisiaj zrobiłam na obiad. Przepis poniżej ;)











Spodnie - Terranova
Koszula -Sh 
Buty - New Look
Kopertówka - No name
bransoletka - No name



Przepis na moje kebaby:

Chleb Pita (12- 16 krążków)
2,5 szklanki letniej wody
4 łyżki cukru
6 łyżek oliwy
2 łyżeczki soli
6 szklanek mąki
6 dkg drożdży
Drożdże rozkruszamy do miski z wodą i odstawiamy na 5-8 minut. Następnie wszystkie składniki (cukier, oliwę, sól, mąkę) dodajemy do miski i wyrabiamy mięciutkie, elastyczne ciasto tak by odchodziło od ręki. Następnie przykrywamy miskę i odstawiamy na godzinę. Szybciej urośnie w ciepłym miejscu.
Po upłynięciu godziny wyjmujemy ciasto na stolnicę i urywając po kawałku ciasta, robiły kuleczki następnie spłaszczając formujemy krążki. Wszystko robimy delikatnie. Chlebków powinno wyjść od 12 – 16 w zależności od wielkości jaką chcemy uzyskać. Gotowe krążki rozkładamy na pergaminie, przykrywamy i czekamy ok 15-20 minut aż znowu podrosną.  W tym czasie rozgrzewamy piekarnik, ustawiając maksymalną temperaturę tj. 250-260°C. Blachy powinny być od razu włożone do piekarnika. Powinny się dobrze nagrzać, gdyż od tego zależy, czy chlebki dobrze nam wyrosną. Gdy piekarnik się nagrzeje bierzemy pergamin z krążkami, które wcześniej smarujemy po górze delikatnie olejem i  ostrożnie kładziemy na rozgrzaną blachę. Pieczemy ok 8 -10 minut, aż spulchną i przyrumienią się.

Sałatka kebabowa
Pierś z kurczaka kroimy i smażymy, przyprawiając tak jak lubimy (pieprz, sól, przyprawa do kebabu). Kroimy sałatę pekińską, pomidory, ogórki, cebulę. Wszystko razem łączymy i przyprawiamy tak jak lubimy. ( Moje proporcje to 1kg fileta z kurczaka, duża sałata pekińska, 2 pomidory, duży ogórek, cebula)

Sos do kebabów
Duży jogurt grecki łączymy z 3 łyżkami majonezu, odrobinką mleka, 1,5 -2 ząbkami czosnku. Doprawiamy do smaku pieprzem i solą. Mieszamy i gotowe.

Przygotowanie kebabów:
Pitę rozkrajamy, tak by zrobiła się kieszonka. Wlewamy troszkę sosu, dodajemy sałatę i znowu sos. Gotowe.

Smacznego ;)

Aliss





21 komentarzy:

  1. cudowna koszula! a kebaby wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wyglądasz kuper koszula i spodnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jej Jak Ty rewelacyjnie wyglądasz, chudziutka świetnie ubrana a te włosy... ZAZDROŚĆ OGROMNA! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I love love the mint top. you look adorable! check out my blog dear and maybe follow me if you like. :)

    http://ieatyogurtforbreakfast.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zestaw jest świetny, podziwiam za schylanie się w skórzanych spodniach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczna jest ta miętowa koszula, świetna stylizacja :)
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  7. byłam pewna, że koszula z sh! takie skarby tylko tam.
    pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne połączenie kolorystyczne!
    pozdrawiam,
    http://nataliesstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Koszula i kopertówka cudownie wyglądają!!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne zestawienie kolorów, udana stylizacja. Pozdrawiamy i zapraszamy do siebie : www.smileyouareinparadise.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. koszula jest piękna i buty :) w ogóle ładnie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie wyglądasz, fantastyczna koszula !! :>

    OdpowiedzUsuń
  13. swietna z ciebie dziewczyna, genialne połączenie kolorów. :) koszula marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  14. miętowa koszula - cudo! oczywiście obserwuję;)

    OdpowiedzUsuń
  15. pytałaś się mnie o płaszcz :) jest ze stradivariusa :) strasznie podoba mi się Twoja koszula, śliczny kolor <3 Buziak :*

    OdpowiedzUsuń
  16. a i zapomniałam napisać że masz śliczne włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  17. śliczny kolor koszuli. a pomysł na sałatkę na pewno wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej ;* Zapraszam do siebie na rozdanie. Do wygrania karta do Croppa o wartości 50 zł :)
    http://styling-mylove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. przepięknie i wiosennie ♥ koszula ma rewelacyjny kolor i krój, a kopertówka to moim zdaniem wisienka na torcie cago seta! ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń